tisdag 2 juli 2013

När saker byter plats

God morgon tisdag!

I helgen städade jag vår ovanvåning grundligt! 
Och som så ofta när jag börjar rensa, sortera och storstäda, började jag även att möbler om. 
Älskade O kom bara upp för trappan och gav mig en blick, sedan vända han och gick ner igen och lät mig hållas.

Jag flyttade om bokhyllor, tog bort ett av våra skrivbord, vände på sofforna ett varv, drog ett sidebord till andra sidan av rummet. Ja, jag kämpade mig svettig och nu, så här några dagar efter, börjar blåmärken framträda på min kropp lite här och var. 
Ja, sådant känner inte jag av i stundens hetta!

Och som så ofta när jag börjar flytta runt på saker och möblera om, ser jag tydligt att jag måste förnya med en växt här eller med en tavla där, ...kanske en lampa skulla passa där....
Jag tror att ni alla känner igen er!

Men visst är det roligt att förändra!?



 Det blev ett helt nytt, gammalt Tv rum, där vi kan sitta och mysa och spela spel, alla regninga kvällar (vilket vi inte hoppas blir så många) hela långa sommaren, 

Jag hoppas att ni all får en underbar tisdag!

Kram Jenny



6 kommentarer:

  1. Det är alltid roligt att ändra om, bara en liten förändring redan gör att det känns annorlunda och nytt!

    Fina bilder har du!
    kram Sabina

    SvaraRadera
  2. Hej, finns du förresten på Instagram?

    Sabina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa! Visst är det ett underbart forum!!! Housenr11 heter jag där!
      Kram

      Radera
  3. Åh gud vad roligt att möblera om, och fantastiskt med en man som låter sin kvinna hållas, underbart =))
    Ser superbra ut, ni har det sååå fint!

    Kram och ha en toppentisdag,
    Catta

    SvaraRadera
  4. Lustigt det där med att möblera om. När man har gjort det så tänker man "men det är ju så här det ska vara! Varför har vi inte insett det tidigare?" och så är man helnöjd. Tills nästa gång man möblerar om och tänker samma sak. :-)

    Fina bilder, tack för dem. Fortsatt trevlig sommar! Testade er glasskiosk förra veckan, tummen upp från elvaåringen.
    :-)

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar lampa! Vart kommer den ifrån? Ja, det mesta var riktigt fin faktiskt. Idag har vi en regnig innedag med läsning och ritning.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...