lördag 11 augusti 2012

Att hygge sig!!

 Det handlade dagen om igår!

Tidigt, tidigt begav vi oss iväg, mamma och jag.
Målet var Odense i Danmark.

Tine K´s showroom.

Tidigare i somras fick jag en inbjudan till detta, och jag ville så gärna åka. 
Men förnuftet sa att det var långt att köra.

Min morfar föddes i Odense och min mamma föddes där i närheten. 
Jag gjorde upp planer för en heldag i Odense.
Mamma var med på detta och söta Stine på Tine K 
tycket att det var trevligt att mamma följde med.

Klappat och klart! 

Och igår var alltså dagen framme för vårt äventyr. 
Och vilken härlig dag. 
Så mycket upplevelser, inspiration, härliga samtal och hygge!!


Vi välkomnades med kaffe och fika. Mums! 
Vi satt i de ursköna sofforna och tog igen oss efter bilresan. 
Men fram för allt insöp vi den underbara miljön, stämningen. 

Jag var tvungen att landa lite i detta faktum att jag satt i Tine K´s showroom. 
Jag, lilla jag, som älskar Tine K och allt det står för!

Först tog vi en runda i lokalen, just för att se och uppleva, känna, inspireras, känna dofterna, höra de små samtalen på danska, engelska. 
Höra skratt och uppleva den härliga stämningen.

När kameran väl kommer fram handlar allt om att se genom den, därför lät jag den ligga kvar i väskan en stund.

Men sedan kom den fram, och jag har så mycket bilder från denna upplevelse, 
denna dag, Tine K. 
Ja, jag får helt enkelt börja någonstans. 
Dela upp det kanske. 

Men här följer en kavalkad!

Så följ med om ni vill!!



 




Mamma som absolut inte ville vara med på bild, kan man faktiskt skymta ändå. 
Sittandes i soffan med Tine K´s katalog.







































Den lilla av dessa brickor fick följa med mig hem.
Egentligen kunde man inte köpa något denna dag, och tur var väl det, för jag hade kunnat ruinera mig, så mycket fint! Men denna vita bricka som  jag bland annat ska servera glögg på, fick följa med oss hem. Som ett minne av dagen!

Tack sötaste Stine för att du ombesörjde med detta!!

Och tack finaste mamma för brickan och ännu mer tack för att du följde med mig på denna dag!
Den var helt fantastisk!!
Tack!

Ja, dagen slutade inte hos Tine K, utan vi fortsatte in i Odense. där besökte vi H.C. Andersens park, hans hus och vi tog även en runda på gågatan. 
Där fyndade vi en hel del, men mer om detta en annan dag!

Nu ska vi på fotbollscup och titta på Abbe när han spelar. Kalaset vi skulle på senare idag blev inställt, så vi har eftermiddagen framför oss utan planer.

Ett som är säkert är att det blir lördagsgodis! I massor!

Ha en underbar lördag alla fina!

Kram Jenny 

26 kommentarer:

  1. Åh så fint, jag vill ha så mycket nytt till hösten!!! kram

    SvaraRadera
  2. Härligt! Det där ljuset som räknar ner till jul var superfint! Fast det är ju allt... Vill ha!

    Visst är Danmark mysigt? Det finns så många pärlor om man tar sig utanför Köpenhamn.

    SvaraRadera
  3. Åhhh vilken lyckans tjej du är som fick en så fin inbjudan! Vilka underbara bilder!
    Du måste leva i ett lyckorus nu??
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder och många vackra saker! Vilken härlig dag. Du får ha en skön helg.

    Kram
    Elna

    SvaraRadera
  5. Förstår att du vara lycklig som fick möjligheten till detta och tack för att du visar oss dina vackra bilder!! Ha en underbar lördag, kram

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar dag att minnas! Du gjorde rätt i att bara insupa känslan lite först! Kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Åh, vilken perfekt roadtrip !
    Är detta du besökte en stor TK butik som man kan handla i som privat eller bara ett showroom?
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. ...och jag är inte avundsjuk. Absolut inte avundsjuk...inte alls..... ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  9. ....och jag säger som creando. Inte alls avis, inte alls...på er roadtrip, Odense, Tinke K....;)

    Vilken underbar, underbar dag!

    Tack för alla fina bilder. (Får lust att göra om allt här hemma!)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Men herregud....så mycket fint...och så fantastiskt duktig du är med kameran...jag älskar dina bilder !!!!!! Behöver Tine k ngn som fotar till deras produktkatalog....då har jag ett hett tips !

    Stor kraaam till dej !

    SvaraRadera
  11. Tänk att jag funderade på att sticka iväg, hade jag vetat att du skulle åka så hade jag nog stuckit jag med!

    kram

    SvaraRadera
  12. Oj wow! Vad underbart för dej!!! :) måtte ha varit en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken dag!! Gah vilka bilder!! Vilket habegär de väckte:)). Tack för att du visar.
    Ha en skön kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Mmm vilka bilder ja. Vill haaa så mycket. Mysig blogg.
    Ha en fin dag
    Eva

    SvaraRadera
  15. Gaaaah, jag finner inga ord! Wow va avis jag blir ;)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Veckans bästa inlägg!!!!!!! :))
    Hade gärna gått med dig idag!! Kram

    SvaraRadera
  17. Oj, vilken härlig dag ni måste haft! Så mycket vackert!!!! Vilka fina bilder du fångat!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  18. Så fantastiske bilder du tar, virkelig!
    Din dag hørtes også ganske fantastisk ut, Tine K er vel aldri feil;))

    God weekend til deg! (tuuusen takk for dine kommentarer:)
    Stor kram

    SvaraRadera
  19. Så utrolig fine bilder fra en fantastisk dag, vennen :) For en opplevelse det må ha vært, og så moro å dele den med din fine mamma :)

    Og som du sier, godt man ikke kunne kjøpe noe, for da hadde man handlet "alt" ;)

    Ha en herlig dag i morgen også, vennen, og kos deg :)
    Klemmer Lisa :)

    SvaraRadera
  20. Nej, nu blir jag sådär avundsjuk i hela kroppen. Att utsättas för sådan enorm inspiration så att sinnena inte klarar att analysera & memorera allt...det måste vara sann lycka!!! Tack för en fin blogg...........krams m

    SvaraRadera
  21. åh hade jag inte varit uppbokad hade jag också varit där....men nästa gång ..*ler

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  22. Vilken härlig inspiration!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  23. Åh vilken underbar dag du måste ha haft! Lyckliga du! Jättefina och inspirerande bilder.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  24. Gu va kul och spännande att få uppleva! Jag hade blivit helt till mig av en sån inbjudan, vet inte ens om jag vågat åka :) Fin fina bilder du tog!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  25. Gorgeous, your photos are stunning.

    Leeann

    SvaraRadera
  26. Åh vad roligt! Och vilka fina bilder!!!
    Kram malin

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...